5 TIPS TIL EN GOD MORGEN

Processed with VSCO with a6 preset

Av én eller annen grunn blir vi så utrolig fascinert av andre menneskers morgenrutiner, og hva som egentlig er det best å gjøre når man står opp. Én ting er sikkert og visst; det viser seg å være veldig smart å faktisk ha en rutine!

Det finnes til og med folk som har studert og skrevet bøker om hva forskjellige kjente mennesker gjør når de står opp. Våre morgenrutiner har forandret seg kraftig de siste årene, og vi har ganske vidt forskjellige rutiner, men la oss si at det har gått fra å innebære kaffe, stress og nyheter, til grønn smoothie, te og adaptogener. Vi tenkte å dele våre beste tips til en god morgen, og håper dere blir inspirert!

Visste du at hjernebølgene våre har en lavere frekvens tidlig på morgenen og sent på kvelden, noe som gjør at underbevisstheten vår er særlig mottakelig? Derfor er det lurt å unngå å ha mobilen eller TVen oppi ansiktet som første eller siste ting du gjør i løpet av dagen – men heller roe litt ned og lese en bok eller skrive litt dagbok.

  1. Sett på en fin alarm, ingen ting er verre enn å våkne i halvpanikk av en altfor høylytt alarm!
  2. Start dagen med Deepak Chopra og Oprah Winfrey. Innimellom har de en gratis 21 dagers meditasjon. Andre apper vi anbefaler er Calm, Headspace eller youtube
  3. Gjør yoga – om det så er 5 minutter eller en halvtime. En solhilsen eller noen få tøyinger gjør virkelig underverker på kroppen
  4. Lag en sykt god frokost. Har du hørt om adaptogener? Det er substanser som tilpasser seg i kroppen din etter hva den trenger – roer deg ned om du er stressa og girer deg opp om du er slapp. Det er mange ulike typer som fåes i pulverform – de fleste er ulike rotgrønnsaker eller sopp.
  5. Skriv ned 5 ting du er takknemlig for, 5 ting du gleder deg til og 5 ting du skal gjennomføre i løpet av dagen.